Categories
Ekonomia

Exodus z Rosji

Z uśmiechem czytam mnóstwo propagandowych materiałów w naszej prasie, z których wynika, że Rosjanie prawie już nie mają wojska, a Ukraińcy niedługo będą świętować swoje zwycięstwo organizując defiladę na placu Czerwonym w Moskwie.

Polacy się na te bzdury nabierają tak samo, jak Rosjanie wierzą w naćpanych faszystów rządzących Ukrainą. Niezależnie od kraju czy kultury większość zwykłych zjadaczy chleba może uwierzyć w dowolne bzdury, o ile są im one serwowane odpowiednio często. Przykładem mogą być najróżniejsze sekty. My wiemy, że ich wierzenia są absurdalne, co nie zmienia faktu, że owe sekty miewają miliony wyznawców, szczerze wierzących w owe bzdury.

Powtarzam to od początku wojny: fakty są takie, że Rosjanie sobie doskonale radzą. Owszem, nie zdobyli Kijowa, ale nadal okupują 20% Ukrainy i wykazują inicjatywę operacyjną dalece większą niż Ukraińcy. Wszystkie te bajki o wcielaniu siłą rosyjskich więźniów do wojska, ich niskiego morale, niejadalnych racji żywnościowych i jeżdżeniem czołgami z lat 60tych trzeba skonfrontować z niemożnością osiągnięcia dominacji w polu przez Ukrainę. Skoro jest tak dobrze z armią ukraińską i tak katastrofalnie z armią rosyjską, to dlaczego Ukraińcy od tygodni ciągle się cofają?

W Rosji inflacja jest niższa niż w UE, nie mówiąc już o Polsce. Rosjanie mają co jeść i mają dowolną ilość surowców, szczególnie energetycznych. Przed Unią perspektywa zimy, z ceną energii kilka razy większą niż przed rokiem. Skoro ktoś mówi, że w Rosji fabryki stoją, to poczekajmy do mrozów, zobaczymy ile procent fabryk w Europie będzie nadal działać. Obstawiam, że bardzo niewiele. O marznących ludziach nawet nie chcę wspominać.

Być może w zimie więcej Europejczyków zda sobie sprawę, że trwa nowa europejska wojna i za horyzontem jest wojna światowa. Inna niż dwie poprzednie, jako że front starć kinetycznych jest krótszy. Wojna za Zachodzie ma wymiar ekonomiczny, polega na embargu na surowce energetyczne. Czy wyłączenie fabryk jest spowodowane nalotem czy brakiem energii, efekt jest ten sam – fabryka stoi. I zaręczam, że wbrew pianiom polskich mediów, to Europa przegrywa z Rosją w wojnie ekonomicznej.

Wojnę zawsze wygrywa się przede wszystkim posiadaniem większych i nowocześniejszych fabryk. Dla Niemiec, głównego gracza w gospodarce UE wojna jest najbardziej uciążliwa. I to Niemcy mogą tą wojnę najszybciej zakończyć, po prostu posuwając się w górę drabiny eskalacyjnej. Wystarczy zaprosić ambasadora Rosji i przekazać, że jeżeli gaz przestanie płynąć, to zapasy z magazynów Bundeswery będą przekazane Ukrainie w nieograniczonej ilości, a fabryki mimo braku gazu i prądu wyprodukują nawet więcej.

Wróćmy do rzekomo katastrofalnej sytuacji w Rosji, gdzie nie można zjeść maka i kupić Iphona. Inwestycje zagraniczne polegają na tym, że do danego kraju przyjeżdża kapitał, a także marki i tak zwane ‘know how’. Organizowany jest oddział firmy, przywożone maszyny i wiedza, zatrudniani są pracownicy. Początkowo jest to niezwykle korzystne dla kraju-gospodarza. Na przykład ludzie, którzy dotąd uprawiali buraki, mają szansę nauczyć się prostych prac technicznych. Studenci mogą utrzymać się na studiach nalewając kawę czy smażąc frytki. Gospodarka się rozkręca, być może inwestor płaci jakieś podatki. Nie jest to jednak za darmo. Inwestor nie jest instytucją charytatywną, lecz wcześniej czy później zaczyna pobierać dywidendy. I wtedy okazuje się, że gospodarze tyrają na rzecz inwestora.

Kraje postkomunistyczne zostały zaorane przez obłęd marksizmu. Po upadku systemu nie było innego wyjścia, niż cieszyć się z napływu inwestorów zagranicznych. Lepiej było składać coś tam na linii produkcyjnej niż żreć tynk ze ścian. Ale po pewnym czasie okazuje się, że z inwestycji więcej wypływa niż wpływa – po statystykach tego może nie być widać, bo transfery zysku poukrywane są w różnych cenach transferowych. Firmy zagraniczne blokują też powstawanie firm narodowych, gdzie jest mak i kfc, tam nie powstanie już lokalny odpowiednik.

Exodus firm zachodnich z Rosji to wcale nie jest katastrofa, tylko dar od losu. Nikt w mediach o tym nawet nie piśnie. Wszystkie te firmy zostawiają za sobą lokalnych pracowników, infrastrukturę, know how i całą resztę. Wszyscy chcą ciąć straty, więc Rosjanie nawet nie muszą przejmować majątków siłą. Można je po prostu tanio kupić. Lepiej dostać 20% inwestycji w zamian za hasła do serwera i klucze niż nie dostać nic. Owszem, brakuje komponentów z Zachodu, ale to można ominąć eksportem przez Chiny czy Turcję. Zresztą nie chodzi o przejęcie wszystkich biznesów, domyślam się, że wystarczy im przejęcie i uruchomienie połowy.

Chętnie bym widział exodus inwestorów zagranicznych z Polski. Warto by się wtedy wybrać na zakupy, szczególnie nieruchomości korporacyjnych, które są obecnie w ogromnym stopniu wykupione przez zagranicę.

Polityka (i historia) musi być przede wszystkim realna, odarta z romantyzmu i jakiś emocjonalnych bzdetów. Właśnie z tym Polacy mają problem, nie potrafią prowadzić polityki realnej. To właśnie dlatego w polityce światowej jesteśmy jak ten frajer, siadający do stolika pokerowego z profesjonalistami, nie zdając sobie sprawy z tego faktu, że jest się jedynym frajerem. Wojny nie wygrywa się poprzez poczucie misji ani poprzez ponoszenie ofiar. Wojnę wygrywa się pozwalając, by jak najwięcej wrogów zginęło za swój kraj.

Share This Post

59 replies on “Exodus z Rosji”

“(…)Wojnę wygrywa się pozwalając, by jak najwięcej wrogów zginęło za swój kraj.(…)”

No to zachód pozwala, żeby ruskie ginęły za swój kraj.
A ruskie pozwalają, żeby ich mniejszości narodowe ginęły za mateczkę rasiję.
Polacy na razie pozwalają, aby ich sprzęt pomagał ruskim za swoją ojczyznę ginąć…, sami przy tym nie giną… zatem nie wiem o co biega…

Niestety nie zgodzę się z twoim wpisem (co nie zdarza mi się często). Fabryki to cały łańcuch dostaw. Spróbuj złożyć samochód nie mając silnika, a R&D trwa lata zeby samemu taki zaprojektować, przetestować i zbudować produkcję.
Rosja w 6 miesięcy wydała już 25% swoich rezerw z 300mld dolarów. W przyszłym roku będą mieli problem zeby spiąć budżet jak europa odetnie sie od ich ropy.
Propaganda u nas jest owszem ale prawda jest ze to jest państwa z gówna. Te ich mity o wielkiej siłę to była czysta Propaganda.

Chętnie poczytam o pozytywnych przykładach wygonienia kapitału zagranicznego z kraju.

Ostatnio opracowanie Yale pokazywało wręcz przeciwny obraz Rosji, w której większość statystyk gospodarczych utajono, stąd mogą pokazywać i wzrost gospodarczy, przy kolapsie.

W zwycięstwo Ukrainy chyba nie wierzy już nikt (zgaduję od maja i pamiętnych artykułów z linii frontu Wyrwała z onetu), więc nie wiem skąd pomysł na taką tezę. W zwycięstwo Rosji od marca też nikt nie wierzy. Bo trzeba zdefiniować co dla kogo jest zwycięstwem – jeśli Rosja zmieni oficjalnie cele, że miał być zajęty Krym i Donbas, no to świetnie, wygrali. Tylko to dość śmieszny cel, bo przecież to mieli w większości przed 24 lutego.

Jeśli Ukraina mówi o odzyskiwaniu Krymu, to wiem, że to brednie i też nie wygra.

Życzę wielu sukcesów w rozkręcaniu biznesu w tym gospodarczym eldorado, jakie teraz zapanuje w Rosji. Powodzenia Autorowi życzę, może uda się kupić okazyjnie jakieś biuro i osiedlić się tam z rodziną, dziećmi. To bardzo rozsądny ruch, nie bez przyczyny każdy majętny Rosjanin unika zlewaczałej UE, jak ognia i chroni przed tęczową edukacją swoje dzieci kształcząc je w swoim kraju.

Ironia zamierzona, nie ma przyszłości kraj, którego wszyscy się brzydzą na zewnątrz… i wewnątrz. Gdyby całkowita własność miała przyszłość, to Korea Północna wygrałaby z Zachodnią (zwłaszcza, że miała sporą przewagę na starcie).

Co do samowystarczalności Matuszki Rossiji to polecam case o “100 milowym garniturze”. I Chiny tu nic nie pomogą, bo one dbają o swoje interesy.

Kolejny tekst ustawiajacy sie na pozycji doskonale zorientowane obserwatora, ktory tlumaczy ciemniakom jak wyglada rzeczywistosc.

Tymczasem:
“Exodus firm zachodnich z Rosji to wcale nie jest katastrofa, tylko dar od losu. Nikt w mediach o tym nawet nie piśnie. Wszystkie te firmy zostawiają za sobą lokalnych pracowników, infrastrukturę, know how i całą resztę. ”

Czyli np. jak z Rosji wychodzi Apple, to juz za tydzien mozemy sie spodziewac nowych rosyjskich Macow, bowiem przeciez pracownicy rosyjskiego Apple z bogatym know-how jak SPRZEDAWAC sprzet beda teraz projektowac procesory i komputery. Know-how to know-how, mniejsza o to, ze “nieco” rozny.

Juz nie mowiac o tym, ze skorumpowana do cna Rosja to idealne miejsce, aby uczciwa praca, inwestycja w nauke, rozwijac biznes i po prostu dobrze zyc. Co i rusz slychac o Europejczykach i Amerykanach osiedlajacych sie w Czelabinsku czy innym Krasnojarsku.

Rosja rzeczywiście ma zasoby, każdy inny kraj przy takich bogactwach naturalnych przodował by na świecie względem poziomu życia i rozwoju gospodarczego. Ale nie Rosja. Oni mają dobrze rozwiniętą mafię która skutecznie prywatyzuje wszystkie państwowe dochody. Rząd rosyjski ma za zadanie utrzymać mafię przy władzy i nie dopuścić nikogo spoza swoich. Dlatego niechęć do zachodnich firm u nich jest podsycana praktycznie od zawsze – zachodni kapitaliści przecież wyzyskują i okradają biedny rosyjski lud, co innego dobry batiuszka Putin który biedakom nieba przychyla od 20 lat.
To kraj bezprawia, zamordyzmu i bandyckiej władzy. Europa kupując od nich ropę czy gaz sponsoruje i utrwala ten układ. I można by powiedzieć – co to kogo obchodzi co Rosja robi ze swoją kasą – ale przecież te pieniądze nie zostają w Rosji. Trafiają na prywatne konta, stamtąd są transferowane za granicę i lokowane w majątek w Europie czy innych miejsach na świecie. Londyn już jest uważany za ‘drugą Moskwę’, a ruska kasa sięga coraz głębiej, do firm, banków, funduszy…
Fajnie sobie Europa żyła na ruskich surowcach, ale za jaką cenę? Za chwilę może się okazać że wszystko co ma wartość już należy do ruskich oligarchów a europejscy decydenci jak jeden mąż idą na krótkim postronku Putina. Co zresztą już obserwujemy w wielu miejscach. I chyba wszyscy wiedzą że o to m.in jest ta wojna, a spod ruskiego buta łatwo i tanio się nie da wydostać. Pytanie czy Europa jest gotowa grać w pokera z Rosją, bo na razie to tylko delikatna rozgrzewka.
Żeby było jasne, uważam że Europa powinna mieć wymianę gospodarczą z Rosją i kupować od Rosji surowce – ale nie dopóki tam rządzi mafia.

Zgadzam się z gospodarzem tak ale dente. Bez wątpienia gdzieś tu na biało (powinny przynajmniej a wierzę, że kapitał w przeciwieństwie do politbiurwy to mózg akurat ma) IG Farben, BASF i Bayer wjadą choćby mieli kupić rządy wszystkich krajów EU.

Spice must flow nawet jeśli trzeba będzie zmazać coś czy kogoś z mapy.

To znaczy Europa straci więcej niż jej się wydaje i Rosja również. Jest też trzecia strona która kosztuje to wszystko absurdalnie mało w porównaniu i to ona tu wygrywa… na razie, bo nie weszla w impreze czwarta 😉

Blinowo-pelmieniowy oil&gas w 70% działa na techu (części, procesy, ludzie) zapadnim i jeśli będzie blokada totalna to będzie jak z aerospace albo gorzej.

Myślę, że zimno w dupę i niekrecace się turbiny na zapadzie i technologiczna jesień średniowiecza zmusza strony do wspólnej kolacji i już tutaj zgodzę się, że będzie ona dla Rosji prawdopodobnie smaczniejsza niż zapadnia propaganda raczy nam raportować.

Oj doxa doxa czasami jednak wychodzi ze za duzo tego cynika czytales w przeszlosci.Otoz nawet gdyby tezy twojego wpisu byly prawda(a nie sa co juz powyzsze komentarze pokazaly)to i tak jest to bez znaczenia.Jesli Ukraina przegra to nastepna w kolejce do podboju i okupacji jest Polska-i raczej nikt z nas zywy z tej okupacji nie wyjdzie(a jesli nawet to bez grosza przy duszy)-wiec i owszem lepsza chlodna zima niz ruska okupacja.Zreszta przypomne iz pod jednym z poprzednich wpisow juz komentatorzy(bodaj @xxx)juz wyliczyli ze wcale nie bedzie tak zle bo znaczna czesc tego co szlo z Rosji mozemy zastapic lub przyoszczedzic-nie wszystko ale duza czesc(na tyle ze wystarczy).Masz dziwna tendencje do popadania od czasu do czasu w panike-zarcia nie zabraknie(zbiory na swiecie w tym roku sa bardzo dobre),paliwo zaraz zacznie plynac z Wenezueli(juz umowy sa podpisane)a gaz w pazdzierniku zacznie plynac z USA(moze nie tyle co trzeba ale od biedy wystarczy).Kiepsko to bedzie ale TYLKO w Niemczech(bo sa najbardziej uzaleznieni)ale raz ze ich nie zaluje(bo to ruskie onuce sa)a dwa sam wlasnie podales rozwiazanie ich problemu(i tak pewnie zrobia).O ile obraz zwycieskiej Ukrainy w massmediach to papka dla lemingow o tyle za duzo siejesz paniki(podziekuj zreszta za owo uzalenienie od niemieckiego gazu swoim ulubiencom z PO-chyba czas wyciagnac w koncu wnioski z ich plaszczenia sie przed Moskwa i Berlinem co?).

Piotr34

@Przemysław Słomski
,,Z uśmiechem czytam mnóstwo propagandowych materiałów w naszej prasie, z których wynika, że Rosjanie prawie już nie mają wojska, a Ukraińcy niedługo będą świętować swoje zwycięstwo organizując defiladę na placu Czerwonym w Moskwie.”

Mozna poznac zródło tych rewelacji o defiladzie Ukrainców na placu Czerwonym ? Albo jakis link ? Mam nadzieje , ze zródło to nie ,,Sok z Buraka” lub newsletter Platformy niemieckiej dla zgrywy zwanej Obywatelską ? Generalnie jesli się ogląda wywiady na JuTubie z Wolskim ,Skrzypczakiem i innymi wysokiej rangi oficerami czy generałami to słyszy się głosy powagi .Nigdzie nie słyszałem hurraoptymizmu.Wręcz dzwieczą mi w uszach słowa Skrzypczaka sprzed 2 miesiecy zeby wrecz nie wpadac w panike, ze Rosja tylko wygrywa i upadek Ukrainy jest bliski.Za to na Facebooku pełno jest swiezych nicków ruskich trolli ktorzy trabią , ze sankce są nieskuteczne,Polacy mają zbierac chrust i ogólnie , ze Rosja tak swietnie sobie radzi.Wystarczy zreszto przeczytac wpis ruskiej onucy Cynika z 2 grosze sprzed 2 miesiecy o operacji Bagration jaka miała sie toczyc teraz w Donbasie. Propaganda Farmazoniarza Cynika jak zwykle jest gówXXo warta. Mozna teraz zweryfikowac słowa z czynami. W 2 miesiace gigantycznym nakładem sił i monstrualnymi stratami kacapy posunęły sie 30 km do przodu na wąskim odcinku frontu.Druga armia swiata :-))))))))))))))))
Co do 20 % zajetego terytorium Ukrainy.Tak to prawda.Nalezy jednak pamiętac , ze bandyci z Rosji niespodziewanie i znienacka zaatakowali Ukrainców którzy nie byli przygotowani na pełnoskalową wojne.Pełno było zdrady szczególnie na południu.W szczytowym momencie kacapy zajmowali z 30 % terutorium Ukrainy gdzie zostali wyparci spod Kijowa i Charkowa.
Inflacja jest w Rosji niska to prawda.Ale trzeba powiedziec tez o drugiej stronie medalu, ze jest to sztucznie utrzymywana inflacja.Wynikajaca w duzej mierze z drakonskiego spadku importu podczas gdy export dzieki wzrostowi nosników energii wzrosł bardzo.Przypomina mi to po trosze jak w Polsce kiedys tez pokazywano niska inflację gdzie artykuły pierwszej potrzeby wzrosły o 30 % za to staniały o 30 % lokomotywy i silniki do okretów morskich :-)))
Inflacja jest taka w jaki sposób jest przez rezym Putina liczona.Tam tez wzrosły ceny samochodów elektroniki , materiałów budowlanych i przemysłowych ktore pochodziły w duzej mierze z importu lub był ich wsad w rodzimej produkcji.Staniały nosniki energii i tylko to.Reszta tez zdrozała tylko oficjalnie tego sie nie pokazuje.Stalinowskie metody , nie wazne jak sie układaja głsy tylko wazne kto je i jak liczy.
Zapewniam Cie , ze wbrew propagandzie ruskich onuc nikt chrustu zbierac nie bedzie , a wczesniej czy pozniej ceny gazu ,pradu i węgla wrócą do normalnosci.
Zobaczymy co bedzie się działo u Moskali po 1 stycznia jak wejdzie embargo na sprzedaz gazu i ropy Europie.Zobaczymy gdzie kacapy i komu sprzedają gazi i rope.Będa musieli zatrzymac wydobycie.A ponowne uruchomienie produkcji nie bedzie takie łatwe i tanie.To wbrew pozorom nie jest zakrecenie i odkrecenie kranu.
Juz teraz kwiczy Miedwiedjew bo wiedzą co się swięci.
Europa sobie poradzi ze zwiekszonymi kosztami przez pewien czas.Najlepsze od stycznia przed Rosją :-)))
I jeszcze jedno.Gdyby exodus nie byłby katastrofą dla Rosji to Putin nie groziłby ich upanstwowieniem czy przejeciami.To nie jest tak , ze wyszkoleni ludzie dalej będą to samo produkowac.Guzik prawda.Są maszyny do ktorzych potrzebne sa czesci zamienne, są prawa autorskie,licencje.Często istotne podzespoły bez których cała maszyneria nie działa.
W wielu nowoczesnych urzadzeniach oprogramowanie mozna wyłączyc na odległosc.Nie tylko całych linni produkcyjnych ale poszczególnych maszyn.Juz teraz postepuje kanibalicja samolotów
Wczesniej czy pozniej mimo zaklęc i propagandy różnych Cyników i innych onuc Kacapy sie rozłóżą.Chodzą słuchy , ze Ameykanie dogaduja się z Chinczykami.Rosja będzie zwasalizowana i nie bedzie zadna siła rozgrywającą na swiecie

kopiejki nie śmierdzą, napisać można dowolną bzdurę
ważne by się rachunek zgadzał
;(

@Doxa
Opowiadasz jakieś absurdy.
Barierą przez którą Rosjanie nie stworzyli własnych konkurencyjnych do zachodnich biznesów jest wszechobecna korupcja, umafijnienie, bezprawie, oligarchizacja i zamordyzm jakie w Rosji panują – i one się tylko w warunkach wojny nasilają więc stworzyć coś alternatywnego będzie Rosjanom teraz trudniej. a nie łatwiej niż wcześniej.

Nie wiem też gdzie naczytałeś się opowieści o tym, że Ukraina jest na drodze do całkowitego zwycięstwa i zdobycia Moskwy. “Eksperci z YouTube’a” o najwyższej oglądalności twierdzą że mało realny jest powrót do granic z 25 lutego 2022. Że wojna “skończy” się jakimś zawieszeniem broni, gdzie obie strony pozostaną na terytoriach kontrolowanych przez siebie w chwili zawieszenia, a szanse na zakończenie zawarciem pokoju są zerowe.

“Zachód” też się nie załamie od braku surowców z Rosji, bo rynek działa tak, że jak jest popyt i znajdą się tacy, którzy zapewnią podaż – to tylko kwestia ceny. Będzie na “Zachodzie” drożej – ale nie zabraknie.

Zauważę też, że historycznie wojny na wyniszczenia prawie zawsze wygrywa strona mająca mniej zamordyzmu – to sprzeczne z intuicją ale po prostu tak jest, bo w warunkach wojny nasilają się prawie wszystkie negatywne zjawiska jakie występują w państwie a im większy zamordyzm tym już w czasie pokoju więcej negatywnych zjawisk. Często na fali niezadowolenia spowodowanego nasileniem tych zjawisk wyłaniają się jacyś zbuntowani wojskowi (junta wojskowa) albo rewolucjoniści albo spiskowcy wewnątrz obozu władzy, którzy podejmują próbę przejęcia władzy i kraj staje w wojnie domowej.

Słaby kanał to taki, do którego nie zapraszają Słomskiego. Dwie prośby. Proszę żądać od gospodarzy kanałów aby zapraszali Slomskiego, a jeżeli milczą lub odmawiają to nie linkować. Dzięki.

Jest jeden przykład, że Słomski ma racje. w 2014 roku zachód nałożył embargo na zywność. W tym czasie 80% zywności (głównie zbórz) rosja importowała. Zmienił się klimat (generalnie na ociepleniu klimatu rosj zyskuje) i raptem rosja stała się exporterem zbórz.

@Piotr34says:
>Wojczal i Jakubik o gazie,pradzie,blackoucie
obejrzałem i te eksperty są gorsze niż eksperty od piłki noznej
“piłka jest okrągła a bramki sa dwie”.
Juz dawno takich smiesznych wypocin nikt tu nie reklamował. Ludzie trzymajcie poziom bo inaczej to nie bedzie czego oglądac może po za ch i kwietniem ale to historia

@Slomski / Doxa
Słaby kanał to taki, do którego nie zapraszają Słomskiego. Dwie prośby. Proszę żądać od gospodarzy kanałów aby zapraszali Slomskiego, a jeżeli milczą lub odmawiają to nie linkować. Dzięki.

Monsieur, miałem okazję sobie obejrzeć Twoje wywiady na różnych kanałach. I o ile zazwyczaj nie mam nic do treści, które można usłyszeć, to jednak to zazwyczaj jest powtórka praktycznie tych samych wiadomości.
Dlatego ciekawi mnie, co byście Waści u Wojczala takiego nowego i odkrywczego powiedzieli, czego nie powiedzieliści dotychczas na innych kanałach, a byłoby wartością dodaną dla odbiorców?

@xxx
A swoją drogą, to miałem się tu w pierwszym komentarzu pytać, czy Wy dwaj sobie przyjaźni nie wymówicie po takich tezach na blogu 😉

@Piotr34 “Jesli Ukraina przegra to nastepna w kolejce do podboju i okupacji jest Polska” – proszę o uzasadnienie tej tezy. Bo moim zdaniem jesteśmy w zupełnie innej sytuacji niż Ukraina. A takie straszenie jest wykorzystywane do uzasadnienia wszystkich ciężarów nakładanych na społeczeństwo, jak horrendalne ceny paliwa czy 500+ dla Ukraińców, które rzekomo ratują nas przed bombami Putina.

@michał
Daj uzasadnienie tezy że po Czechosłowacji w 1938 kolej przyjdzie na Polskę to zbuduję analogiczne.

@PawelW
Przecież już bardzo wiele razy się ze sobą całkowicie nie zgadzaliśmy – trzy razy do tego stopnia, że skończyło się zakładem:
https://slomski.us/2016/08/18/grecki-dramat-odcinek-5647/#comment-64051
https://slomski.us/2018/06/12/banki-a-cykl-koniunkturalny/#comment-77798
https://slomski.us/2019/08/20/podrygi-argentyny/#comment-88574

Nie wiem jak można wypisywać takie głupoty ( zwłaszcza będąc w miarę inteligentnym człowiekiem) Rosja miała wszystkie atuty w ręku i pogłębiając uzależnienie Niemiec (więc i UE) kupić dużo czasu na modernizację i podjęcie próby prawdziwej rywalizacji z USA/Chinami.
Zamiast tego wdała się w bijatykę w której cały czas się kompromituje ( zajęcie 20% teretorium – z czego 3/4 to zdrada – po 6 miesiącach walki z przeciwnikiem który miał budżet 10 razy mniejszy to nie jest żaden sukces tylko kompromitacja (to powinna być 2ga pustynna burza a już widać że to raczej 2gi Afganistan).
Zwłaszcza my Polacy powinniśmy trzymać kciuki aby Putlerek żył jeszcze długo i “dostatnio” – dzięki temu zamkneliśmy nie tylko NS2 ale również NS1 (no chwilkę to jeszcze potrwa ale perspektywa jest wyraźna). Dostaliśmy przy okazji impuls modernizacyjny, znacznie lepszą pozycje międzynarodową i z każdym miesiącem walk w Donbasie perspektywę na coraz równiejszą grę z Niemcami (do zagospodarowania – choć przydałby się ktoś lepszy od PiS ale nie PO oczywiście).

PS. Jedyna prawdziwa – choć też tylko częściowo – jest ocena że wycofanie koncernów “dywidendowych” to korzyść dla kraju. Tylko że ta korzyść w przypadku Rosji jest wielokrotnie zniesiona przez straty wojenne ( nie ma bardziej kapitałochłonnej “inwestycji” niż wojna – zwłaszcza taka pozycyjna na wyczerpanie) W dodatku z perspektywą rychłej destrukcji rynku na podstawowy artykuł exportowy.

Kurcze blade Przemek.
Ty przecież jesteś ogarnięty i bardzo rozsadny człowiek .
Masz ciekawe przemyslenia i wypowiedzi w wielu tematach.
Potrafisz rozpoznać trendy i przede wszystkim masz odwage publicznie je głosić.
Czytam Cię od prawie samego poczatku i co istotne w perspektywie czasu Twoje prognozy są w duzej czesci celne.
To jesli chodzi oczywiscie o aspekty biznesow!!! . Czytac w tym względzie bez 2 słów Ciebie warto !!!
Szkoda tylko , ze tak bardzo rzadko coś zapodajesz :-((

Natomiast sfera polityki to u Ciebie jakies zacietrzewienie i totalne zaslepienie. 🙁
łatwo zweyfikowac czy masz racje w sferze biznesowej i jak po czasie sprawdzają się Twoje przemyslenia w sferze politycznej.Bo czas jest tu najlepszym sędzią i BEZSTRONNYM !!!
Zastanawiam sie czasem i obserwuje czy na scianie w centralnym punkcie Twojego biura któregos razu nie zobacze portretu tego konfidenta niemieckiego Fuhrera Hyzego Ruja :-)).
Przeciez cała ta ,,polityka ” niemieckiej PEŁO jest tak grubymi nicmi szyta , ze dla myslącego i wykształconego człowieka w try miga powinna być rozszyfrowana.
Nota bene podoba mi sie wczorajszy ruch PIS z ogłoszeniem wysokosci reparacji w stosunku do Niemiec za HEKATOMBE na Polsce z lat II wojny Sw.
Wypowiedz Tuska na ten temat jest wielce wymowna i bezcenna :-).
Zreszto nie pierwszy raz przeciwko Polsce , czyli po prosty przeciwko nam wszystkim 🙁 .
Przynajmniej tym którzy są Polakami , utożsamiaja się z Polską i jej interesem narodowym.
A u Ciebie choc wojna za miedzą to Rosja cacy , Niemcy super choc bez przerwy coraz mocniej chcą Polske zdominowac.
Pis ZAWSZE zły i najgorszy.
Oczywiscie zeby nie było PIS nie jest idealny i popełnia błędy , zreszto jak wszyscy.Ale w porównaniu do tej stajni Augiasza jakim jest proniemieckie PEŁO to są wręcz ANIOŁY zesłane nam przez Boga.
Nie moge pojąć z czego wynika te Twoje zaslepienie ?
Zobacz w tym temacie co piszą ludzie na Twoją zajawke o exodusie z Rosji.
Jesli piszą i czytaja Twojego bloga to generalnie sa to ludzie którzy maja jakies przemyslenia i raczej zdroworozsadkowo podchodzą do zycia. Nie jest to ciemna masa łatwa do sterowania .Zakładam , ze czytający Cie ludzie to osoby szukający sposobów na zabezpieczenie swej przyszłosci i swych rodzin. Szukajacy przemyslen innych rozsadnych ludzi na otaczajaca nas rzeczywistosc i wydarzenia polityczno-gospodarcze .
Na Twoim blogu PÓKI CO :-)) panuje wolnosc słowa i wypowiedzi.
Dlatego łatwo mozna ocenic co rzeczywiscie myslą zwykli ludzie po ich wypowiedziach .Porównać np. do tego SZAMBA wypływającego WYCHODKA jakim jest od dłuzszego czasu 2 grosze
Propaganda pro-KACAPSKA uprawiana NA CHAMA .
Przemek ale skad to u Ciebie ? Why ? 🙂

PRL podpisało umowę z ZSRR o zrzeczenie się reparacji wojennych od Niemiec na rzecz ZSRR w zamian za obiecaną pomoc od ZSRR. 3 RP jest spadkobiercą prawnym PRL. Obecna Polska może sobie wyliczać straty, ale od Niemiec nic nie dostaniemy. Natomiast rozsądnym krokiem byłoby żądanie reparacji od Rosji i skierowanie wniosku do USA o wypłacenie zamrożonych rezerw Rosji Polsce jako zaległa reparacja.

Rosja już kierowała pogróżki i żądania usunięcia Polski z NATO. Ponadto Polska jest w obszarze historycznych wpływów Rosji. Można się spodziewać, że tak agresywny dyktator jak Putin będzie chciał zaatakować Polskę, również militarnie.

Putin chce zaatakować Polskę tylko w wyobraźni autora tego bloga. To po prostu nie ma sensu ekonomicznego i strategicznego. Tymczasem złoto bardzo kiepsko sobie radzi mimo szalejącej inflacji i realnie ujemnych stóp procentowych.

@Rum
,,Putin chce zaatakować Polskę tylko w wyobraźni autora tego bloga. To po prostu nie ma sensu ekonomicznego i strategicznego. Tymczasem złoto bardzo kiepsko sobie radzi mimo szalejącej inflacji i realnie ujemnych stóp procentowych.”

Amerykanie mieli i mają jednak inne zdanie niz niejaki RUM

https://www.biznesistyl.pl/biznes/polityka-i-biznes/15153_.html

To jest link z 04-02-2022 r czyli miesiąc przed napaścią Rosji na Ukraine i rozpoczeciem pełnoskalowej wojny.

Skoro nie ma zadnego niebezpieczenstwa ze strony Putina to po co Amerykanie instaluja u nas Patrioty ?

https://spidersweb.pl/2022/03/amerykanie-wysylaja-do-polski-patriot.html

Polski rząd tez jest jakis strachliwy .Kupuje na gwałt jak szalony gigantyczne ilosci uzbrojenia mimo,ze jestesmy w NATO. A może jednak wie coś wiecej i ma pewne przewidywania.?

http://polska-zbrojna.pl/home/articleshow/37754?t=Gigantyczne-zakupy-dla-Wojska-Polskiego

Powiem Ci chłopcze tak.
Nie masz pojęcia o złocie i ekonomii skoro takie głupoty wypisujesz.
Nie masz pojecia o strategii skoro nie widzisz gry Niemiec w tej układance.
A w wojnie po cichu to my juz w niej jestesmy .
Rosja nie dlatego dostała zakaz cywilnych lotów samolotów Aeroflotu do Europy ze względu na sankcje.
Dostała zakaz bo w szczególnosci cała wschodnia Polska oraz ,Słowacja,Węgry i Rumunia pełna jest wojskowych samolotów NATO Przestrzen powietrzna na południowym wschodzie Polski jest zwyczajnie zapchana i panuje w niej NIESPOTYKANY gigantyczny tłok o czym nigdzie sie głosno nie mówi.
Jest bardzo mało miejsca w powietrzu i wolnych korytarzy dla cywilnych lotów na wschodzie Polski praktycznie NIE MA..

Mimo , ze ludzie mniej latają zużycie paliwa lotniczego wzrosło w Polsce TRZYKROTNIE !!!
Ogólnie statystyki pokazują gwałtowny wrost produkcji paliiw ktore zapewnie płyną na Ukraine.

https://www.cire.pl/artykuly/serwis-informacyjny-cire-24/popihn-po-i-kw-2022-r-konsumpcja-paliw-plynnych-byla-o-12-proc-wyzsza-niz-w-i-kw-2021-r

Kacapy sprzętu i wojska (“liudiej u nas mnogo”) mają jeszcze bardzo dużo. Ruska armia tuż przed 24.II była mniej więcej o rząd wielkości silniejsza od ukraińskiej. I co? I jajco! Od ponad 6 miesięcy niezwyciężona armia czerwona zbiera łomot od 10-krotnie słabszego przeciwnika. Na tę żenadę i kompromitację patrzy ich “sojusznik” – głodny smok o twarzy Kubusia Puchatka. W zasadzie można by już ogłosić konkurs literacki i filmowy dla kacapskich trolli na wielkie epickie dzieło: “Pożegnanie z Syberią”.

@Rum: Rosja to stan umysłu. Zbiorowa paranoja konkretnie (“NATO ich otoczyło”, “Laboratoria broni biologicznej na Ukrainie”). Sens ekonomiczny i strategiczny to nie są przesłanki dla agresywnego wariata. Kacapia “ma tylko 2 sojuszników: armię i flotę”, więc podbija coraz odleglejsze tereny aż załamuje się pod własnym ciężarem. Później cykl się powtarza. Może teraz wreszcie załamie się ostatecznie. Może Tatarzy zechcą wyjść z “więzienia narodów”?

Cyt..PRL podpisało umowę z ZSRR o zrzeczenie się reparacji wojennych od Niemiec na rzecz ZSRR w zamian za obiecaną pomoc od ZSRR…
Nie od Niemiec a od NRD. Natomiast z RFN nic nie podpisywaliśmy. Po upadku muru RFN wchłonęło NRD a nie na odwrót, więc od RFN mamy prawo domagać się reparacji.

>Polacy się na te bzdury nabierają tak samo, jak Rosjanie wierzą w
>naćpanych faszystów rządzących Ukrainą.

Nie wiem, czy sa nacpani, ale faszysci to rzeczywiscie sa. Wyglada na to, ze flagi OUN sa na Ukrainie w ogole dosc powszechne i nikogo nie dziwia:

https://kresy.pl/wydarzenia/banderowska-flaga-w-obecnosci-polskiego-ministra-niedzielski-odwiedzil-szpital-we-lwowie-foto/

Nic w tym zreszta nadzwyczajnego, bo banderyzm to jedyna ideologia, ktora jest spoiwem tzw. narodu ukrainskiego. Zeby nie bylo, ze sie czepiam Ukraincow, to uwazam, ze aktualnie rzadzacy w Polsce rzad tez jest w gruncie rzeczy faszystowski.

@Takie Jeden Łoś
Dżisas. W każdym kraju są jacyś faszyści, tu faszyści w Polsce:
https://www.radiomaryja.pl/wp-content/uploads/2018/11/swastyka.jpeg

-w Polsce faszystowska symbolika jest zakazana, więc trzeba chować się po lasach

…ale np. w USA zakazana nie jest, więc można sobie legalnie urządzić demonstrację z faszystowskimi symbolami w mieście:
https://www.peoplesworld.org/wp-content/uploads/2017/08/nazi-flag-960.jpg

W ostatnich wyborach na Ukrainie (w 2019) żadna z partii nacjonalistycznych nie przekroczyła progu wyborczego (5%) – po prostu faszyści czy to w Polsce, USA czy Ukrainie choć istnieją to są zjawiskiem marginalnym.

Ruska propaganda po prostu odzidziczyła po radzieckiej tę cechę, że Ci którzy z jakiegoś powodu Rosjanom nie pasują są uznawani przez tę propagandę za faszystów.
Przypominam, że Armię Krajową po II Wojnie Światowej uznano za organizację faszystowską, więc teraz Rosjanie próbują podobnego “chwytu” z Ukraińcami (i też Polakami), choć wyniki wyborów przeczą twierdzeniu by faszyści i nacjonalizm mieli jakieś liczące się poparcie w naszych krajach…

@Piotrek11

Kolejny kanapowy ekspert się odezwał, przedtem pewnie równie dobrze znałeś się “chłopcze” na covidzie.

Wojna jest tylko w interesie USA. Nikomu innemu się nie opłaca, ani Polsce, ani Europie, ani Chinom. Tyle, że Polacy grają jak zwykle pierwszych durniów i mocno dokładają do tego interesu.

Putin doskonale zdaje sobie sprawę, że
atak na NATO jest całkowitym szaleństwem i że Rosji to się po prostu nie opłaca.

USA sprzedało nam Patrioty bo to dla nich świetny interes i weźmiemy jeszcze dużo złomu, którego nigdy w na polu walki nie użyjemy. Zapłaci za to, i inne błędy, całe społeczeństwo.

Trzęś się dalej ze strachu przed Putinem w swojej piwnicy.

@Krzyś

Jak zbierzesz najgłupsze teksty z Polski, Zachodu i blogów i zaczniesz nimi bombardować społeczeństwo też wyłoni ci się obraz szaleńców gotowych na III wojnę światową. Czy to będzie prawdziwy obraz?

@slomski

Od czasów upadku żelaznej kurtyny Rosja jest znacznie mniej agresywnym państwem niż USA. Obecna wojna jest efektem globalnej rozgrywki USA o utrzymanie hegemonii w obliczu rosnącej siły Chin i rozlatującego się starego porządku finansowego świata. Cała reszta to bajki dla debili i Polaków 🙂

Złoto kiepsko sobie radzi, wyjątkowo kiepsko. Jest dobrym interesem tylko dla dealerów 🙂

@Rum
Wojna jest tylko w interesie USA. Nikomu innemu się nie opłaca, ani Polsce, ani Europie, ani Chinom

Te, kretyn – I Wojna Światowa i II Wojna Światowa też nie opłacała się nikomu z jej uczestników poza USA – a dla tych którzy je wywołali (pierwszą wywołały Austro-Węgry a drugą III Rzesza) skończyło się końcem ich istnienia.

Trzęś się dalej ze strachu przed Putinem w swojej piwnicy
No proszę – sąsiedzi Rosji zaczęli intensywne zakupy uzbrojenia bo we wszystkich rządzą idioci i tylko jeden Rum – idiota, który nie zna znaczenia słów których używa – ma szklaną kulę. z której wie, że Rosja na pewno żadnego sąsiada już nigdy więcej już nie zaatakuje….
Zabawne, jak to każdy kretyn uważa że się za najmądrzejszego…

Obecna wojna jest efektem globalnej rozgrywki USA o utrzymanie hegemonii
Te, kretyn – może nie używaj słów których znaczenia nie znasz?
Hegemonia to stan w którym nie jest możliwa żadna zmiana geopolityczna bez zgody hegemona.
Hegemonia USA skończyła ze 20 lat temu.

Źródłem wojny jest to, ze Rosja chciała być imperium, a istnienie Ukrainy to uniemożliwia – stąd próba jej likwidacji przez Rosję.

Swoją drogą to to samo, co spotkało Polskę w XIX wieku: Rosja, Austro-Węgry i Prusy chciały być imperiami a istnienie Polski im to uniemożliwiało – stąd podjęły próbę jej likwidacji.
Wtedy się udało – Polska przestała istnieć a trzy wspomniane kraje zostały imperiam…
Czy Rosji uda się tym razem – praktycznie na pewno nie…

To co opowiada Rum to bajeczki dla debili, np. takich, którzy nie rozumieją nawet co znaczy słowo “hegemonia”, a uważają że rozumieją lepiej od najlepszych ekspertów sytuację na świecie.

@ XXX

Własciwie nic dodać, nic ująć !!! Sam lepiej tego bym nie napisał.

@ RUM

Te kretyn.Sytuacja na Ukrainie jest ciężka to mało powiedziane.Nie wiem ile jeszcze pociągną ale wbrew temu co widzisz w telewizorze jest mega zle.Będzie cudem jesli Ukraina sie obroni.Licze tu na sankcje które moze w koncu zaczną działac.

https://www.money.pl/gospodarka/panstwa-g7-planuja-wprowadzenie-limitu-ceny-rosyjskiej-ropy-padla-data-6808067568552480a.html

Jesli Ukraina się nie utrzyma i bedziemy pod Przemyslem mieli granice z Rosja to bedziemy mieli na 100 % wojne !!! 🙁

@ Takie Jeden Łoś – RUSKA ONUCA z 2 GROSZE

,,Nic w tym zreszta nadzwyczajnego, bo banderyzm to jedyna ideologia, ktora jest spoiwem tzw. narodu ukrainskiego. Zeby nie bylo, ze sie czepiam Ukraincow, to uwazam, ze aktualnie rzadzacy w Polsce rzad tez jest w gruncie rzeczy faszystowski”

Czep sie raczej swojego starego dziada bandyty Putina.
Macie juz tak te kacapskie zakuty łby tą propagandą przesiąknięte , ze nawet jak otworzycie UKRADZIONĄ LODÓWKE Z UKRAINY to patrzycie czy nie wyskakuje z niej faszysta .
Kto Wam dał prawo napadania na inny kraj , mordowania ludzi którzy chcą zyc po swojemu swoim życiem ?
Najpierw zwalczcie faszyzm u siebie w Rosji zanim komus JAK ZAWSZE chcecie przylepic łatke.
Te swoje propagandowe brednie o polskim faszystowskim rządzie i faszystowskiej Ukrainie to uskuteczniaj u siebie w Rasija Today.
A z Polski to PASZOŁ WON RUSKA ONUCO !!!

hegemonia «przywództwo jakiegoś państwa, organizacji lub grupy społecznej lub ich przewaga nad innymi»

Pana Piotrka11 i XXX poproszę o imiona i nazwiska o autora bloga o zabezpieczenie IP komentarzy. Zobaczymy jacy jesteście mądrzy i odważni gdy spotkamy się w sądzie, panowie eksperci od obrażania i wyzwisk, bo przecież nie od geopolityki i języka polskiego.

Zauważyłem, że każdy, kto nie wspiera banderowskiej Ukrainy to zostaje ruską onucą. Idąc tym tropem, to należałoby wspomnieć, że kto wspiera banderowską Ukrainę, ten jest durniem. Dureń, wg sądu w spr. prez. Kaczyńskiego, nie jest słowem obraźliwym, a jedynie określa stan umysłowy oponenta.-)
Realnie sprawa wyglada tak, ze nie wiemy dlaczego Rosja rozpoczeła specjalną wojenna operacje na Ukrainie, możemy się domyślać, ale tutaj jest wiele teorii ze zbyt małym potwierdzeniem w faktach, więc to zostawiam na boku. Z wojskowego punku widzenia Rosja wygrywa tą rozróbę, lub jak kto woli wojnę. Straty są rzędu 1-15 na niekorzyść Ukrainy i to pomimo, że Rosjanie są stroną atakującą. Poczytajcie Clausewitza, to będziecie wiedzieć, co to oznacza. Kolejną konsekwencją tej wojny jest b.szybka reindustrializacja i unowocześnienie Rosji, a stosunkowo wolna operacja lądowa powoduje, że na wiosne Rosja będzie miała ok. miliona wyszkolonych żołnierzy z realnym doświadczeniem bojowym.

W tle dzieja się rzeczy, o których tutaj nikt nie wspomina – został zawarty tajny układ W.Brytania, Polska, Ukraina, a teraz Duda w Kijowie zawartł kolejne umowy z Ukrainą. Administracja w Polsce działa tak, jakbyśmy z Ukraina byli już faktycznie (kon)feredacją. Konsekwencje tych działań zaczną być odczuwalne już wiosną, a już teraz banderowcy, gloryfikujący nadziewanie dzieci na płot i rozpruwanie brzuchów ciężarnych Polek sierpem moga bez przeszkód ze strony rządowej głosić w Polsce swoja chorą ideologię, a ci, którzy zbrodnie ukraińskie na Polakach przypominają są uciszani. Sprawa demontażu w Polsce pomnika upamietaniajacego zamordowane na Wołyniu dzieci jest tego przejawem.

Waszmość Słomski ma racje – fakty są takie, że Rosjanie sobie doskonale radzą. Gdyby zechcieli stosować amerykańską strategię z Iraku w starciach na Ukrainie, to Kijów już byłby zrównany z ziemią. Dlaczego tego nie robią może odpowiedzieć władza lokalna w Charkowie, która powoli przygotowuje się do zmiany frontu.-)
Wszystkim polecam rozważenie sytuacji, kiedy UE sie rozpada, a wypstrykana ze sprzętu Polska dostanie od Rosji propozycję nie do odrzucenia.
A tymczasem rzucam hasło na dzisiaj – Winter is camming!

Jeszcze ostatni news z Ukrainy – kobiety będą powoływane do armii oraz zalegalizowana zostanie pronografia. Zastanawiam się czy Zieleński przeczytał powieść Llosa V. Mario z 1973 roku – Pantaleon i Wizytanki.-)

Klos.Hansklos
“Zauważyłem, że każdy, kto nie wspiera banderowskiej Ukrainy to zostaje ruską onucą”

Te kretyn – przecież zostaje nią jak najbardziej słusznie.
Skoro każdy, kto mówił w latach ’40 i ’50 o “faszystowskiej Armii Krajowej” był radziecką onucą…
…to każdy kto mówi o “banderowskiej Ukrainie” też ponad wszelką wątpliwość ruską onucą jest.
W ostatnich wyborach (w 2019) żadna z ukraińskich partii nacjonalistycznych (“banderowskich”) nie przekroczyła progu wyborczego (5%), więc mówienie o “banderowskiej Ukrainie” ma tyle samo podstaw co mówienie w latach ’40 i ’50 o “faszystowskiej Armii Krajowej”

Po prostu od II Wojny Światowej Ruscy tych którzy im “nie pasują” nazywają faszystami – dlatego po II WŚ uznali AK i NSZ za organizacje faszystowskie, a dziś za faszystowską uznali Ukrainę, choć wyniki wyborów temu ewidentnie przeczą. A ruskie onuce jak Hans.Kloss czy DwieKopiejki po prostu rozprowadzają ruską propagandę, nawet (a właściwie zwłaszcza) gdy rzeczywistość ewidentnie przeczy temu co ta propaganda zawiera.

PS: Fajnie, że Hans.Kloss napisał to co napisał, bo Hans.Kloss to taki słynny internetowy klaun, którego opowieści charakteryzują się tym że zasadniczo nigdy żadna się nie sprawdziła i pewnie nigdy żadna się nie sprawdzi – prawie zawsze rzeczywiste zdarzenia były odwrotnością tych to Hans wypisywał na blogu – na bank więc tak jest i tym razem”

‘ fakty są takie, że Rosjanie sobie doskonale radzą’

No nie wiem. Żołnierze radzą sobie , to pewne – bo jak sobie nie poradzą to zdechną i pies z kulawą nogą o nich nie wspomni. Ale ci żołnierze to nie ‘Rosjanie’ tylko mięso armatnie z rozmaitych zadupi byłego ZSRR, czyli podludzie we własnym państwie. Do Moskwy wstępu nigdy nie mieli, chyba że do zamiatania ulic – za to na front w pierwszym szeregu. Mam nadzieję że sygnał doszedł jasno i wyraźnie do wszystkich byłych republik, jak nawet nawet Kadyrow coś załapał to jest szansa że i inni.
Więc tak, Rosja sobie radzi świetnie, tzn wróciła na pozycję ZSRR i jest taką samą miłością otoczona przez sąsiednie państwa i nawet własne republiki. Przy przewadze finansowej jaką ma nad Ukrainą to jest szansa że w końcu Ukr padnie pod ciężarem tej wojny ale Rosjanom się od tego raczej nie poprawi. Opowieści o tym jak to dzięki wojnie Rosja się unowocześnia i gospodarczo rozwija włożył bym pomiędzy bajki – bo niby dlaczego nie mogła się unowocześnić i rozwinąć przemysłu do tej pory, nawet posiadając nieograniczone zasoby naturalne? To powrót do ZSRR, państwa zgniłego od środka które całą swoją energię wkłada w utrzymywanie pozorów potęgi i dobrobytu. Jak by tak świetnie było w ZSRR to Ukraina dawno sama by się przyłączyła do federacji.

@ RUM
,,Pana Piotrka11 i XXX poproszę o imiona i nazwiska o autora bloga o zabezpieczenie IP komentarzy. Zobaczymy jacy jesteście mądrzy i odważni gdy spotkamy się w sądzie, panowie eksperci od obrażania i wyzwisk, bo przecież nie od geopolityki i języka polskiego.”

Normalnie ze strachu narobiłem w gacie. :-)) Portki mam pełne. :-))
Nawet nie warto Ciebie komentowac , bo specjalnie nie ma co.
Jak dojde ( ze strachu przed sądem :-)) ) to odpisze na kłamstwa i bajdurzenia HansaKlosa.
Teraz nie mam czasu ( czyszcze galotki ) :-))
Jak bede w domu wieczorem odpisze.
@ Słomski
Słabe to było bardzo. Szczerze to jestem Toba mocno zawiedziony.
Ale ok. Twoje podwórko , Twój cyrk.

“Pana Piotrka11 i XXX poproszę o imiona i nazwiska o autora bloga o zabezpieczenie IP komentarzy. Zobaczymy jacy jesteście mądrzy i odważni gdy spotkamy się w sądzie, panowie eksperci od…”

Nie spotkamy się – mam jakiś taki dar (a może to przekleństwo), że umiem rozpoznać, gdy ktoś kłamie. Pisałem o tym wielokrotnie wcześniej na swoim twitter’rze, np.:
https://twitter.com/xxx70889423/status/1129332870688985088
https://twitter.com/xxx70889423/status/1159757361076219905

Jakieś imię,. nazwisko i IP mogę oczywiście podać (swoją drogą ciekawe skąd będziesz wiedział czy są prawdziwe) , ale nie za darmo. Zawrzemy umowę, że jeśli po ich podaniu mnie nie pozwiesz, to zamieścisz ogłoszenie w w którym przyznasz że jesteś kłamcą i śmieciem.
Oczywiście w tym celu muszę też poznać Twoje dane personalne…

https://www.youtube.com/watch?v=QM46jeDpIFg
Obejrzyj i przeczytaj hasła, o ile umiesz czytać.-)
Odnoszę wrażenie, graniczace z pewnością, że durnie wspierający banderowską Ukraine nigdy nie byli ani w Rosji, ani na Ukrainie, nie umieja czytać ani po rosyjsku, ani po ukraińsku, ale jak jest wiedzą najlepiej. I oczywiscie nie przeraża ich widok w Warszawie mężczyzn z tatuażem – Пізати жидів і ляхів

Panowie, proponuję umówcie się na jakiś pojedynek – niech będzie kulturalnie, np na partię warcabów, i skończcie z tym wymachiwaniem fiutkami i pajacowaniem. Pieniactwo to problem człowieka, sąd go nie rozwiąże.

Klos.Hansklos
Obejrzyj i przeczytaj hasła, o ile umiesz czytać.-)

Ależ nie musz, bo nie jestem w przeciwieństwie do czytelników Twojego bloga kretynem i wiem, że w każdym kraju są jacyś faszyści. Przecież dałem zdjęcia takowych z Polski i pochód takowych w USA (w USA symbolika faszystowska jest legalna i można sobie legalnie urządzać pochody ze swastykami przez miasto albo powiesić flagę ze swastyką na domu, więc są tacy, którzy to robią):
https://www.peoplesworld.org/wp-content/uploads/2017/08/nazi-flag-960.jpg
https://www.radiomaryja.pl/wp-content/uploads/2018/11/swastyka.jpeg

To, że istnieje jakaś niezerowa ilość faszystów w kraju nie znaczy że kraj jest faszystowski.
Pokaż, że mają jakieś liczące się poparcie-wyniki wyborów czy to w USA, Polsce czy na Ukrainie (w 2019 żadna z ukraińskich partii nacjonalistycznych nie przekroczyła progu wyborczego [5%]) jednoznacznie pokazują że nacjonaliści żadnego liczącego się poparcia w żadnym z tych krajów nie mają.

PS: Co z faktem, że z tego co na swoim blogu piszesz zasadniczo nigdy nic się nie sprawdziło? Chyba racjonalnym jest przyjąć, że i tym razem tak będzie i tym razem też wydarzy się coś odwrotnego od tego co napisałeś tu powyżej

@Klos.Hanskloss

,,Jeszcze ostatni news z Ukrainy – kobiety będą powoływane do armii ”

Kobiety są powoływane do armii równiez w innych państwach np.w Izraelu gdzie jest obowiazkowa słuzba wojskowa dla kobiet i trwa 2 lata.
Dla męzczyzn trwa lat 3 .
Jak powiedział ruski siepacz pułkownik specnazu GRU Girkin vel Striełkow w któryms z wywiadów na Jutubiep- ,,wszystkich Ukrainców którzy nie będą chcieli się podporzadkowac trzeba fizycznie wyeliminowac. ‘
Zreszto o gotowych listach aresztowan Ukrainców było głosno juz wczesniej.Tradycja NKWD w koncu zobowiazuje 🙂
Musisz zrozumiec ruska onuco , ze Twoji szefowie szykują eksterminacje duzej czesci Ukrainców.Ta wojna jest przeciw narodowi ukrainskiemu któremu odmawiacie prawa do bytu i istnienia .
Więc zywotnym interesem Ukrainy jest przygotowanie wszystkich jej obywateli do obrony przed kacapską swołoczą .

@Klos.Hansklos- русская онука

,,Realnie sprawa wyglada tak, ze nie wiemy dlaczego Rosja rozpoczeła specjalną wojenna operacje na Ukrainie, możemy się domyślać, ale tutaj jest wiele teorii ze zbyt małym potwierdzeniem w faktach, więc to zostawiam na boku. ”

Z realnoscią to Ty wiele nie masz wspólnego 🙂
Ktos kto podpiera sie Clausewitzem nie wie po co Rosja napadłą na Ukraine ? :-))))
Jak nie wiesz to poczytaj Moltkego Starszego.
Choc nawet Twoj Clauzewitz wspominał wyraznie ,iz istotą wojny jest pokonanie przeciwnika i SIŁĄ wymuszenie na nim naszej woli.
A na zwykły język Panie ruski PROPAGANDYSTO wojny od wieków prowadzono po to zeby zwyczajnie krasc,zabierac ziemie sąsiadom,
zdobywać kobiety,niewolników , dobra które nalezą do innych.
Nic się w tej kwestii nie zmieniło się od tysiącleci.
Zmienia sie tylko propagandowa papka dla tłumu .

,,Z wojskowego punku widzenia Rosja wygrywa tą rozróbę, lub jak kto woli wojnę”

O rozróbie to mozemy mówic gdy pod budką z piwem paru pijaczków da sobie pare garsci po gębie.
Ewentualnie na stadionie gdzie kibole wymienai między sobą pare razów .
Nie matacz i nie spłycaj bandyckiej wojny Rosji z Ukraina. Nie równaj KATA i OFIARY.
Na rozróbie nie strzela sie do ludzi z rakiet balistcznych po kilkanascie milionów dolarów sztuka ( Iskandery,Kindzały ).
To mówi codziennie sam Igor Konaszenkow generał porucznik szef wydziału informacji wojskowej Federacji Kacapskiej.
Po wtóre na rozróbie nie używa się amunicji fosforowej , nie strzela sie do ludzi i z samolotów, dział i czołgów .
Na rozróbie wreszcie nie równa sie z ziemią całych miast.
Taka sama semantyka jak w ruskiej propagandzie gdzie nie ma niby WOJNY tylko tzw.,,specjalna operacja wojskowa”

,,Kolejną konsekwencją tej wojny jest b.szybka reindustrializacja i unowocześnienie Rosji, a stosunkowo wolna operacja lądowa powoduje, że na wiosne Rosja będzie miała ok. miliona wyszkolonych żołnierzy z realnym doświadczeniem bojowym”

:-))))
Ręce mi same opadają. Inna ruska onuca Cynik z Dwa grosze ma jednak więcej polotu od Ciebie, choć tez ( pewnie po paru głębszych _ bredził o Bagration w Donbasie :-)).
Ty jestes jednak bardziej prymitywny i toporny.
Idziesz bardziej w Sołowjowa :-))

https://biznes.interia.pl/gospodarka/news-tajny-raport-kremla-rosji-grozi-dluga-i-gleboka-recesja,nId,6268857
Tu masz jeszcze info ze strony kacapskiej :-)))
https://www.moscowtimes.eu/2022/09/04/v-prage-proshla-mnogotisyachnaya-demonstratsiya-protiv-pomoschi-ukraine-a23883
A tu amerykanskiej
https://wiadomosci.onet.pl/swiat/amerykanski-general-poczatek-konca-rosji-w-jej-dzisiejszym-ksztalcie/w96j417

Czterogwiazdkowy amerykanski generał dowodca sił USA na Europe jest chyba bardziej wiarygodny niz ruski propagandystw i ANTYWSKAZNIK Klos.Hansklos :-)))

,,Waszmość Słomski ma racje – fakty są takie, że Rosjanie sobie doskonale radzą. Gdyby zechcieli stosować amerykańską strategię z Iraku w starciach na Ukrainie, to Kijów już byłby zrównany z ziemią”

Słomski to jest dobry w metalach i trendach.Polityka chyba nie bardzo mu lezy .Zbyt często porusza się w oparach absurdu :-))
Zeby Słomski mi nic nie zarzucał to zapodam materiał ,,antyreżymowej ” stacji w Polsce TVN tak dla bezstronnosci 🙂
https://tvn24.pl/raporty/tragedia-aleppo-rr1104-2590263
Aleppo to kupa gruzu.O Mariupolu czy Sewiedoniecku chyba kazdy słyszał ?

,,Wszystkim polecam rozważenie sytuacji, kiedy UE sie rozpada, a wypstrykana ze sprzętu Polska dostanie od Rosji propozycję nie do odrzucenia.”

Tutaj to po prostu mnie aż przytkało 🙂
Nasz ANTYWSKAZNIK Hans KLoss mysli , ze Polacy to takie same matoły jacy zyją w Kacapii i kazdy kit mozna im wcisnąc 🙂
Otóz ruska onuco ludzie jezdzą po swiecie ,porównują i wiedzą jak wygląda swiat.Poki co kierunek ucieczek ludzi jest wyłącznie do UE .
Nie słuszałem zeby z UE były masowe nomen omen EXODUSY do kacapii za chlebem , czy w poszukiwani lepszego zycia. Dzieci wierchuszki rezymu Puyina uczą sie w szkołach UE ,.
Tam tez kupują z ukradzionych pieniedzy wille. Tam sie ubieraja ,tam podrózują ,tam kupuja jachty,samoloty,samochody itd moznaby tak mnozyc bez konca .
Więc te głodne kawałki mozesz wciskac swoim współbraciom w Sankt Petersburgu,Chabarowsku czy innej zapyziałej kacapskiej wiosce.
Wystarczy , ze UE i USA zablokują ciesniny dunskie i Bosfor na ruskie tankowce z ropa i Rosja tego starego dziada i złodzieja Putina w miesiac lezy i kwiczy !!!
Прощай русский онуко :-))

gold bugi zawsze starali się byc kontariańscy i teraz przy okazji wojny na ukrainie wpadli w pułapke i sie osmieszają. Wszyscy!

@lioo

Tu nie chodzi że to “goldbugi”, tylko że to ludzie którzy nienawidzą “Zachodu”. A jako, że Polska też jest krajem “Zachodu” to Ci ludzie tej jej nienawidzą choć z tym jakoś tam próbują się kryć, choć np. Gajowy Marucha po 24 lutego przestał i otwarcie zaczął pisać, że Polski i Polaków też nienawidzi.
Zauważ że wszystkie te blogi cechują się też choćby mówieniem, że za PRLu żyło się lepiej i było więcej wolności niż w III RP (Hansa.Klosa ze 3 razy złapałem na jakiejś formie fałszowania danych byle tej tezy “dowieść”) czy pisaniem o tym, że podczas II WŚ Anglia, Francja i USA nas zdradziły (Hansa też złapałem w tej sprawie na fałszerstwie) – co jest bardzo mocnym naciąganą tezą opierającą się na “rżnięciu głupa”, że kraje te obiecały Polsce więcej niż obiecały naprawdę (w umowach te kraje obiecały odciążenie Polski w czasie, gdy będzie powstrzymywać niemiecką inwazję, a nie że będą walczyć zamiast nas i po tym jak już inwazja zakończy się wygraną Niemiec)

@XXX
No to złapałes i UDOWODNIŁES linkami czarno na białym , ze ANTYWSKAZNIK Hans Klos to łgarz i farmazoniarz.
Mysle, ze po takim blamażu schowa sie w koncu głęboko do swojej norki i prędko jego zakłamanego ryja nie zobaczymy..
Taki wstyd !!! 🙂
Chyba bedzie musiał zmienic swojego nicka ? Nikt go juz słuchac jako osoby TOTALNIE NIEWIARYGODNEJ słuchac nie bedzie.
Ciekawe czy jego sponsorzy z Moskwy dalej bedą go zasilac judaszowymi kopiejkami ?:-))
Ja ze wstydu zapadłbym sie pod ziemie :-))
A jeszcze do tego ta ukrainska kontroofensywa pod Charkowem. :-))))
XXX zwyczajnie powiedział Hansowi Klosowi SZACH i MAT :-))))

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *