Categories
Ekonomia Polityka

Program

Zbliżają się wybory. Gdybym był politykiem tak wyglądałby mój program wyborczy:

– Powrót do koncepcji republikańskich – obywatel jest tak długo wolny, jak długo nie narusza cudzych wolności. Wszelkie ustawy naruszające tą zasadę są z mocy prawa nieważne.

– Wdrożenie demokracji bezpośredniej poprzez głosowanie internetowe – obywatele muszą sami decydować zarówno w sprawach lokalnych jak i ogólnopolskich.

– Zbilansowanie budżetu państwa oraz opracowanie planu spłacenia całości długu.

– Wymiana całości rezerw walutowych na kruszce.

– Oparcie złotówki (peg) na srebrze z wykorzystaniem krajowego wydobycia.

– Promowanie drobnego biznesu, szczególnie tego nastawionego na eksport. Dochody z towarów sprzedanych na eksport byłyby zwolnione z podatku dochodowego.

– Likwidacja wszelkich biurokratycznych obowiązków przedsiębiorców. Uproszczenie przepisów podatkowych.

– Ograniczenie licencji zawodowych z 380 do tuzina (lekarz, pilot, kierowca itp). Każdy człowiek może wykonywać dowolny zawód, o ile pracodawca uzna, że się do tego nadaje.

– Wprowadzenie systemu ubezpieczeń społecznych PAYE dla przedsiębiorców – nie płacisz jak nie zarabiasz.

– Likwidacja KRUS i przejście rolników na ogólne ubezpieczenie PAYE.

– Podatek dochodowy od wcześniejszych emerytur w wysokości 99% dla osób poniżej 55 lat. Aktywizacja zawodowa osób między 55 a 65 rokiem życia. Wiek emerytalny równy dla kobiet i mężczyzn.

– Ograniczenie ilości urzędników do 1% populacji. Audyt istniejących miejsc pracy i likwidacja zbędnych. Przeniesienie wszelkich formalności do Internetu.

– Walka z wszelkim nepotyzmem i koteriami. Likwidacja przywilejów wszelkich grup zawodowych i społecznych.

– Likwidacja wszelkich przywilejów podatkowych kleru. Usunięcie kleru ze szkół i służb mundurowych.

– Ostateczne rozliczenie, choćby symboliczne, posiadaczy obligacji II RP.

– Wprowadzenie sensownej polityki energetycznej – prąd z atomu i wiatraków, a węgiel na potrzeby produkcji paliwa syntetycznego (zamiennika ropy).

– Dokończenie programu budowy dróg. Pokrycie Polski siecią szybkich kolei.

– Zrównanie praw związków partnerskich do praw małżeństw.

– Legalizacja narkotyków w scenariuszu holenderskim. Legalizacja destylacji alkoholu na własne potrzeby.

– Depenalizacja sutenerstwa i opodatkowanie prostytucji.

– Wsparcie socjalne dla rodziców, przynajmniej w aspekcie dostępu do żłobków, przedszkoli i szkół.

– Liberalizacja ustawy aborcyjnej, tak by przystawała do standardów europejskich. Wspieranie świadomego i skutecznego planowania rodziny, edukacja seksualna jako forma zwalczania aborcji.

– Wprowadzenie wiz dla obywateli USA. Deportacja tych, którzy są w Polsce nielegalnie lub pracują deklarując pobyt turystyczny. Powstanie z kolan w stosunkach dyplomatycznych z innymi krajami.

Nie jestem politykiem dlatego, że mając taki program otrzymałbym nie więcej niż tuzin głosów.

Co więcej, niektóre z moich propozycji nie tylko są nierealne politycznie, ale również niezgodne z Konstytucja (na przykład ingerowanie w NBP) czy porozumieniami międzynarodowymi.

A za próbę realizacji kilku z pomysłów można po prostu doznać wylewu, kalibru 9 mm. Za dużo się zarabia na odsetkach z polskich obligacji, aby po prostu to odpuścić, przy okazji tworząc groźny precedens.

Share This Post

43 replies on “Program”

Cholera. Chyba bym zagłosował. Większość z tego brzmi naprawdę nad wyraz rozsądnie :).

“A za próbę realizacji kilku z pomysłów można po prostu doznać wylewu, kalibru 9 mm.” 😀 dobrze powiedziane.

“- Wprowadzenie sensownej polityki energetycznej – prąd z atomu i wiatraków, a węgiel na potrzeby produkcji paliwa syntetycznego (zamiennika ropy).”

Ale co Ci przeszkadza produkcja prądu z węgla?

“Legalizacja narkotyków w scenariuszu holenderskim.”

Poza tym dlaczego zakazywać narkotyków?

“Zrównanie praw związków partnerskich do praw małżeństw”

Nie mam nic przeciwko, pod warunkiem że prawa małżeńskie zostaną zniesione.

“Ograniczenie licencji zawodowych z 380 do tuzina (lekarz, pilot, kierowca itp)”

kierowcy nie mają licencji…

Zaprezentowałeś program wyborczy w stylu Korwina Mikke, tyle że trochę gorszy. Jak by nie było Korwina, to pewnie byś dostał jego głosy.

Gdyby podatek dochodowy z zysku eksportowego miałby inną stawkę niż z handlu krajowego to byłaby gigantyczna luka do przekrętów fiskalnych.
Najlepiej by go było w ogóle znieść.

Dla mnie ważne jest również uproszczenie prawa i większa odpowiedzialność urzędników oraz usprawnienie pracy sądów

No to ja jestem chyba 10 – jeszcze trochę i będzie ponad tuzin. Choć z kilkoma postulatami się nie do końca zgadzam.
Przede wszystkim nie pasuje mi “liberalizacja” ustawy aborcyjnej i “standardy europejskie” w tym zakresie. W Hiszpanii ostatni jest afera bo jakiś “doktor” ( przysięga Hipokratesa gdzie ?) usuwał ciąże w 8 miesiącu a to już zabójstwo (!?). Póki nie ustalimy bez wątpliwości od którego miesiąca zaczyna się życie tak długo państwo nie powinno ułatwiać tego procederu ( patrz pkt1 – nie zgadzam się też aby za tego typu zabiegi płacić z naszych podatków !) Oczywiście nie jestem głupi i wiem że jak ktoś chce koniecznie to nic go nie powstrzyma – ale niech sobie jedzie i płaci z własnych pieniędzy przynajmniej.
Z tym zastrzeżeniem głosuje na ciebie ! reszta i tak przeważyła.

“- Podatek dochodowy od wcześniejszych emerytur w wysokości 99% dla osób poniżej 55 lat. Aktywizacja zawodowa osób między 55 a 65 rokiem życia. Wiek emerytalny równy dla kobiet i mężczyzn.”

Z tym się nie zgadzam. Po cholerę coś takiego jak wiek emerytalny? Zbierasz sobie kasę w jakiejś prywatnej ubezpieczalni i jak stwierdzasz, że “już” to każesz sobie wypłacać uzbierane co miesiąc. Jak zebrałeś dużo to możesz powiedzieć “już” wcześnie, jak zebrałeś mało, pracujesz aż zbierzesz więcej.

Cały próg wieku jest sztuczną koncepcją.

Co do wiz dla USA to niestety unia decyduje, bo gdy już znieśliśmy granice to teraz ciężko byłoby to kontrolować bez wspólnej polityki wizowej.

Celny strzał – ale chyba nie twierdzisz że mamy się kierować wiedzą biologiczną sprzed 800 lat ;). Chociaż tu obserwacja się od dawna nie zmieniły wiadomo że wiele jeśli nie większość ciąż jest naturalnie przerywanych w ciągu pierwszych tygodni w wyniku różnych naturalnych procesów.
Jeśli jednak mówimy absurdalnych wydatkach to proszę cie dlaczego wszyscy z podatków mamy fundować komuś tego typu “zabiegi”

– Wprowadzenie sensownej polityki energetycznej – prąd z atomu i wiatraków, a węgiel na potrzeby produkcji paliwa syntetycznego (zamiennika ropy).

Głupota. Skoro mamy najwięcej węgla spośród wszystkich surowców energetycznych, to należy z tego skorzystać.

– Dokończenie programu budowy dróg. Pokrycie Polski siecią szybkich kolei.

Dać możliwość budowania prywatnych dróg i linii kolejowych. Zlikwidowanie możliwości wywłaszczania.

– Zrównanie praw związków partnerskich do praw małżeństw.

Tak jak ktoś napisał wyżej. Dlaczego małżeństwa mają być w jakiś sposób uprzywilejowane. Jeśli 3 osoby chce być traktowane jako jedna osoba, to czego nie?

Jestem libertarianinem i dlatego się tak czepiam.

Jestem przeciwna aborcji. W Irlandii jest ona rowniez zabroniona i jakos swiat sie z tego powodu nie zawalil. Aborcja z emancypacja nie ma nic wspolnego. W katolickiej Irlandii jest wiecej kobiet-politykow niz w Polsce, UK, Francji, Szwajcarii, etc. Irlandczycy szanuja doswiadczenie zawodowe, zdanie i decyzje kobiet.
Zgadzam sie odnosnie wprowadzenia systemu Pay As You Earn- sama przerabiam ten system za granica i to dziala. Niestety, w polskich warunkach ludzie uciekaja do KRUS-u, poniewaz nie maja innej opcji elastycznosci. Skladki na ZUS sa obowiazkowe nawet wtedy, gdy przedsiebiorca nie ma przychodow w danym miesiacu. Natomiast w UK czy Irlandii, gdzie obowiazuje system PAYE, skladki na ubezpieczenie placi sie tylko wtedy, gdy sie ma przychod.
Zgadzam sie, ze wiek emerytalny kobiet i mezczyzn powinien byc zrownany- pod tym wzgledem Polska jest jednym z najbardziej zacofanych krajow w Europie. Nawet w Hiszpanii i Portugalii wiek emerytalny kobiet i mezczyzn jest rowny.

Nie rozumiem – czyli podwazasz nauke Ojcow Kosciola tylko dlatego, ze sa sprzed 800 lat? Czyli jak podwazasz ich opinie co do wstepowania duszy w cialo, to co jeszcze podwazasz? Moze jestes o krok od stworzenia wlasnego kosciola z ‘prawdami wiary’ z ktorymi sie zgadzasz oraz takimi, z ktorymi sie nie zgadzasz, oraz z wlasnymi interpretacjami?

Ot, caly polski katolicyzm. ‘Jestem katolikiem, ale …’. Kosciol to interpretuje prosto – albo zgadzasz sie z naukami Kosciola, albo jestes heretykiem – ja sie z takim podejsciem calkowicie zgadzam.

Ponadto nie napisalem slowa o refundowaniu, tylko o depenalizacji.

Trafna uwaga. Zwroc uwage, ze Polacy byli i sa okradani przez dziesiatki lat. Ich ‘konta’ w ZUS sa puste, tam sa tylko zobowiazania panstwa wobec nich. Nie ma zadnej kasy uzbieranej. Owszem, moga isc na emeryture, i dostawac wielkie wypasione zero. Zejdz na ziemie, o czym tu mowa ….

Ja ogólnie nie wierzę w ludzką zdolność do kierowania historią. Niezależnie od tego, na kogo zagłosujemy, kto będzie u władzy, świat i tak potoczy się swoim torem.

Ograniczenie liczby biurokratów, zbilansowanie budżetu, zniesienie przywilejów emerytalnych – to się wszystko w Polsce niedługo zdarzy. Samo. Nie dlatego, że ktoś to uchwali, tylko samo. A nawet wbrew temu, co politycy uchwalą.

Ludzie postępują rozsądnie, kiedy wyczerpią wszystkie inne możliwości. Bez bata nad d*pą w postaci głodu czy biedy nie wezmą się do pracy.

Więc bądźmy dobrej myśli. Ten program wyborczy prędzej czy później wejdzie w życie bez niczyjej pomocy.

Z przekory napiszę “amen”. Masz mój głos choć przyczepił bym się do aborcji “europejskiej”. Popieram kwestie wiz dla cwaniaków z usa. W tej kwestii podoba mi się podejście tureckie. Chcesz przekroczyć granicę, to ustaw się w kolejce do kasy i wykup sobie “wizę”. Cennik wisi nad okienkiem. Proste i skuteczne. Enter 😉

PANIE!PRZEMYSŁAWIE!!!prosze startowac w wyborach!!ja i moja rodzina głosujemy na pana!!!!jest PAN madrym człowiekiem!!!pozdrawiam!!!

Ja pierdole, jest 1000 wazniejszych spraw. ale zawsze znajdzie sie banda durniow dyskutujacych o aborcji i gotowych sobie do gardla skakac z tego powodu. Jak latwo sterowac takimi malpami!

Co do postulatow – sluszne, nierealne, ale fajnie poczytac.

To prawda. Mysle, ze temat aborcji a moze nawet tej strasznej EUTANAZJI pojawi sie w przededniu bankructwa Polski. W gazetach napisza wielkimi literami – ‘rzad planuje usmiercac przymusowo staruszkow, jak w Holandii’ a pod spodem malutka czcionka ‘jestesmy bankrutami’.

@Doxa

“Usunięcie kleru ze szkół i służb mundurowych.’

(…)

“Wspieranie świadomego i skutecznego planowania rodziny, edukacja seksualna jako forma zwalczania aborcji.”

Mój komentarz:

http://sierp.libertarianizm.pl/?p=429

PRYWATYZACJA SZKOLNICTWA – LIKWIDACJA MINISTERSTWA EDUKACJI (PROPAGANDY).

Niestety nie zagłosowałbym, ponieważ postulaty te są ze sobą SPRZECZNE IDEOLOGICZNIE. Wniosek jest taki że ich autor chciałby się dorwać do koryta coś w nim pomieszać w/g swojego widzimisię i tyle, a przy okazji oczywiście wziąć niezła pensję. Dokładnie to samo co obecnie polskie elyty.

Z takim programem to nowy ruch polityczny mógłby się od razu nazwać “Partia Spadających Samolotów” albo “Unia Samobójców” 😉

Całkiem nie dawno popadaliśmy w niepokoje z powodo 21 pozycji na liście do bankructwa mierzonego wyceną CDS. Potem były lepsze wyniki, znaczy pieliśmy się w tym rankigu na lepsze pozycje. Dziś grychnęła wiadomość niczym post wyborczy dla PO. Nasze CDSy juz po wiecej niż 300, Zajednym zportali podaję:
9. Polska 308,31 2,02% 2011-09-23
8. Hiszpania 414,9 -4,09% 2011-09-23
7. Dubai 462,7 -0,19% 2010-08-31
6. Włochy 510 -6,14% 2011-09-23
5. Węgry 524,79 1,08% 2011-09-23
4. Ukraina 549,14 – 2010-04-30
3. Irlandia 809,13 0,02% 2011-09-23
2. Portugalia 1172,52 0,61% 2011-09-23
1. Grecja 5849,13 9,33% 2011-09-23

Dubaj i Ukraina dane nie aktualizowane. Zatem wychodzi, że nie wiele juz zostało do podium. Jeszcze pare myków z inzynierii finansowej znakomitego gracza herbu Vincent i nasza flaga na maszt.

Ponieważ zgadzałem się z pozostałymi postulatami prawie w 100% to podniosłem temat a by zaznaczyć że nie rozumiem dlaczego akurat tutaj mamy wprowadzać “standardy europejskie” ? O ile mi wiadomo to a jest zdepenalizowania – kobiety nie są karane w przeciwieństwie ( słusznie !) do lekarzy – bo od a jak i eutanazji nie powinni być lekarze ( przysięga H)
Ale mniejsza o to nie to jest temat poboczny – bardziej ciekawiły by mnie szczegóły propozycji zwrotu majątku ( w tym obligacji – bardzo słusznie podniesiony). Jest sporo ciekawych kwestii typu majątki obywateli państw trzecich ( nie tylko Żydów ) np czy powinniśmy zwracać obywatelom Włoch ( w koalicji z IIIRzeszą ) czy Francji (w zasadzie też – rząd Vichy).

PS. W kwestii nauki KK to słabo się orientujesz – zdanie Św Tomasza/Augustyna itd w poszczególnych kwestiach nie jest obowiązującą nauką KK 😉

Biologia jasno mówi, że życie ludzkie rozpoczyna się w momencie poczęcia. Jak wobec tego nazywamy świadome przerwanie życia ludzkiego? To chyba jasne.
Uważam też, że mam prawo zaćpać się na smierć. Zabraniając jakichkolwiek narkotyków pasiemy mafię, ot tyle.

Gospodarczo dobry program, niestety światopoglądowo to lewacki belkot.

Program super – jeśli Doxa by startował w wyborach, miałby mój głos. Póki co muszę głosować na Palikota, który – jeśli wejdzie do Sejmu- przyajmniej może wywołac dyskusję o kilku przedstawionych przez Doxę postulatach.
Mam przynajmniej jedno zastrzeżenie: w polskich realiach nie da się znieśc wielu licencji zawodowych. Przykład z mojego podwórka, czyli z energetyki: w Polsce wśród pradocawców krzewi się pogląd, że byle Jasio od noszenia worków na budowie też zrobi instalację elektryczną, tyle że taniej niż elektryk… W rezultacie ginie więcej ludzi niż po błedach aptekarzy. Zgadzam się za to z poglądem, że węgiel jest zbyt cenny by palić nim w kotłach energetycznych. Prąd z atomu jest tańszy i czystszy niż z innych źródeł… Wszystkie sasiednie państwa już to zrozumiały.

Przy okazji dyskusji nad tym programem wychodzi także destrukcyjna rola kościoła katolickiego. Kler i zmanipulowane przez niego owieczki czepiają się jakiegoś punktu – w tym przypadku aborcji – i skutecznie sprowadzają wszelkie dyskusje programowe do kwestii, czy można się legalnie wyskrobać czy nie… jednocześnie uniemożliwiając ogólnonarodowe referendum w tej sprawie. Sprowadzają sprawę związków partnerskich do kwestii adopcji dzieci przez pary homo, eutanazję zrównują z przymusowym usypianiem starców, itd, itd. Typowe tematy zastępcze przy całkowitym zaciemnieniu istoty sprawy.

Żyję w Holandii, więc na co dzień widzę, jaka nas dzieli przepaść kulturowa i gospodarcza. Nie czas tu na polemikę z czarnymi mitami, jakie krążą na temat tego kraju. Holendrzy już dawno wykazali odwagę i wprowadzili w życie rozwiązania, nad którymi inne państwa dopiero snują nieśmiałe rozważania. A co oni o nas myśą? Niech za przykład posłuży żart, jaki krąży teraz po holenderskiej prasie na temat polskiej kampanii przedwyborczej:” W Holandii debata oznacza, że zbiera się 10 osób i dyskutuje nad rozwiązaniem problemu. W Polsce w debacie bierze udział dwie osoby, z czego jedna jest nieobecna…”

Tower, to nie jest zadne ‘zaciemnianie’ tylko absolutnie fundamentalna kwestia. Godzac sie na to by to urzednik decydowal kiedy zaczyna sie zycie ludzkie godzimy sie jednoczesnie na pozostale kwestie, ktore skutkuja socjalizmem, w ktorym de facto zyjemy i ktore czynia z nas niewolnikow. Biznes musi opierac sie na etyce, trzeba wyjsc od podstaw czyli od ochrony zycia ludzkiego, to wszystko. Reszta jest li tylko konsekwencja tego zalozenia.
acha, i jesli chodzi o mnie – jestem ateista (nieochrzczonym) wiec teza o ‘kosciolkowatosci’ w moim przypadku nie sprawdza sie. Jednoczesnie POPIERAM KK (pomimo, ze ich nie lubie) z prostego powodu – to jedyna sila, ktora trzyma z dala od nas hordy islamistow. Spojrzmy na zlaicyzowane panstwa, jakie maja problemy. Pamietajmy – szanuj ekstremiste swego, mozesz miec gorszego!

na szczescie nie ze wszystkim sie zgadzam, ale… nie mam chwilowo czasu, zeby o tym rozprawiac. Ze względu jednak na to iż jest to najlepszy jak na razie program, głosuję na Ciebie.

@Marcin:
“Biologia jasno mówi, że życie ludzkie rozpoczyna się w momencie poczęcia”

pala z biologii, kolego. Biologia mowi jedynie, ze w momencie poczecia rozpoczyna sie rozwoj zygoty.

Dokształć się futrzak. No chyba, że biolodzy też nie mają pojęcia o czym mówią.

Zygota jest wczesnym etapem życia ludzkiego więc jedno drugiemu nie przeczy – życie jest procesem ciągłym. Po prostu znajduje się w innym miejscu na osi czasu.

http://stooq.pl/n/?f=516614 “Portugalczycy sprzedają tonę złota miesięcznie”
Istotnie mamy “bańkę”. Tyle, że na papierowym pieniądzu skoro jest na niego taki popyt 😀
A jeśli tłum kupuje za złoto masowo papier, to musi być w błędzie.

@Marcin – w przeciwieństwie do Ciebie jestem ochrzczony, mam inne sakramanety łącznie z bieżmowaniem… może dlatego, że ten kościół katolicki dosyć dobrze poznałem, tak go nie cierpię.
Żyjąc od lat na Zachodzie Europy widzę na co dzień panoszący się, rosnący w siłę islam, jednak myślę, że zastępowanie dżumy cholerą nie jest rozwiązaniem. Tyko całkowite wyeliminowanie religii z życia publicznego może pomóc nam żyć na co dzień w zgodzie z własnymi przekonaniami.
Spór o aborcję jest dla mnie sporem sztucznym. Większość rozsądnych ludzi nie popiera prawa do aborcji jako środek regulacji płodności – tym powinna się zająć oświata seksualna i dostęp do środków antykoncepcyjnych.
Aborcję widzę jako rozwiązanie radykalne ze wskazań medycznych oraz społecznych. O dopuszczalnym terminie zabiegu powinni zadecydować lekarze, a nie bezdzietny (teoretycznie) biskup a tym bardziej jakiś średniowieczny święty.
W tej sprawie mam największy żal do kościoła za hipokryzję i obłudę – gdyby biskupi nie blokowali stosowania środków zapobiegawczych, nie doszło by do wielu tysięcy niechcianych ciąż, a w rezultacie nielegalnych aborcji. Za skutki których i tak płacimy my wszyscy…

@tower
“Tyko całkowite wyeliminowanie religii z życia publicznego”
Dream on. Zawsze bedzie jakas religia. Jak nie islam, to kult Gai (aktualnie pod naza “Globalnego Cieplenia”). Z tego wszystkiego, jedynie Chrzescijanstwo sprawdzilo sie w roli cywilizacyjnej.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *